2015. július 24., péntek

A vizek országa - Kjerag, Preikestolen, Lysefjord, North sea ( 2 rész)

Július 5-én Oslót elhagyva bevetettük magunkat az "igazi" Norvégiába. Ezen a napon is a 30 fok velünk maradt így a Lysefjord felé vezeő útunkon óriási élmény volt mezítláb a hóban tapicskolni, csodálva a jeges tavak és havas hegyek nyújtotta látványt.
Második napunk reggelén viszont 4 fok fogadott....beigazolva az időjárásjelentést. Nekivágtunk a Kjeragboltenhez vezető útnak...az elején még vidáman mit sem sejtve, de amint elértük a felhők szintjét óriási esőbe , havasesőbe keveredtünk szélfúvással fűszerezve. Hősiesen kitartottunk ...sokan visszafordultak, lemaradoztak, de egy cseh párossal kitartóan meneteltünk felfelé, néhol egymást is alig látva. Kiértünk a "csúcsra" ahol a szél nagyon erőss volt , látótávolság 2 méter és még 1 km lett volna a kőig. Itt döntöttünk úgy hogy visszafordulunk...értelmetlen lett volna amúgy sem láttunk volna semmit, a kőre kimászni pedig életveszélyes. A csehek tovább mentek, sajnos nem tudom sikerült-e nekik. Bőrig áztunk...volt elfoglaltságunk a szálláson...félóránként forgattuk a ruháinkat hogy száradjanak. A fényképezőgépem is pórul járt, táskában, hátizsákban volt és mégis beázott a kijelzője..órákig szárítottam hajszárítóval mire valamelyest magához tért, utána 2 nap kellett amíg teljesen kiszáradt...de megúszta!!!
Másnap újra elmentünk a beszállásig, de ugyanolyan idő fogadott...a hegyimentő szerint max a szélerőssége lett volna kisebb és mivel már volt tapasztalatunk az "igazi" norvég időjárásból úgy döntöttünk hogy inkább leautózunk az tengerparta és jól is tettük. Este  megérkeztünk a Preikestoleni szállásunkhoz. Természetesen másnapra itt is zuhogó esőt jósoltak egész napra ezért este 7-kor eldöntöttük hogy mivel volt pár óra esőmentes jóslat , bevállajuk este a mászást. Könnyű mászás...felfelé nem ment senki, lefelé is csak pár ázott túrázó kószállt. Csodálatos volt ott lenni és elkerülni az óriási tömeget ami a sziklán szokott torlódni :)
12-kor értünk le és már nyugodtan feküdtünk le...megvolt az egyik túra másnapra pedig pihenés és továbbutazás Odda környékére.